Az oroszok nem hajlandók kifizetni a 3-as metró miatti kötbért
Még a Tarlós István vezette városvezetés perelte be az orosz Metrowagonmash-t (MWM), miután a 3-as metró felújítását célzó beruházásban már hatalmasra nőtt idehaza a cég körül a botrány. Kiderült ugyanis, hogy az eredetileg vállalt felújítás helyett az oroszok csak újragyártották a szerelvényeket, és azt sem túl jó minőségben. A 2019 októberében megválasztott Karácsony Gergely vezette fővárosi önkormányzat indította vizsgálat összesen 18 sorozathibát tárt fel – adta közre a Népszava.
Hiába telt el a perindítás óta már 3 és fél éve, az lényegében el sem indult, mert az orosz cég nem hajlandó a periratokat átvenni, már pedig a tárgyalások csak ezután kezdődhetnének meg. A tét nem kicsi, 14 milliárd forint, amely most nagyon hiányzik a budapesti tömegközlekedés kasszájából. A rezsiárak emelkedése miatt ugyanis 21 milliárddal megugranak a Budapesti Közlekedési Vállalat kiadásai, amely miatt a főváros már 14 milliárdot kért az államtól. Kiss Ambrus, főpolgármester-helyettes tegnap az Inforádiónak arról nyilatkozott, hogy egyelőre nem tudja az önkormányzat, miként élik túl az évet, de közszolgáltatásokon nem hajlandóak spórolni.
A kormány azonban ugyanúgy nem mozdította erre a füle botját sem, ahogy az MWM-ből sem segít különösebben kiénekelni a kötbért Budapest számára. Pedig az Igazságügyi Minisztériumnak volna a feladata elhárítani az akadályt a periratok kézbesítése körül. A Népszava meg is kereste ezügyben a szervezetet, de az nem reagált. A lap benyomása szerint azonban a BKV sem erőlteti különösebben a dolgot: A BKV nem készül szerződésbontásra az M3-as metrókocsikat gyártó orosz Metrowagonmashsal. A vételárat már kifizettük, így csak veszíthetnénk ezzel – nyilatkozta Bolla Tibor, a BKV vezérigazgató, majd hozzátette azt is, hogy az „orosz szállítói szerződéssel nincs több gond, mint a többivel”.
A kép illusztráció, forrása: a BKK Facebook-oldala