Eltérő áfakulcs és árazási gyakorlatok – ezért lehet olcsóbb a Pick szalámi Németországban

Szokatlanul hangzik, de könnyen előfordulhat, hogy egy itthon gyártott termék drágább Magyarországon, mint mondjuk Németországban. Fontos szempont a termékre kivetett áfakulcs és a különböző termékek minősége is – írta a Pénzcentrumnak küldött válaszában a Pick.
A frisshirek.hu portál pont az a média hiány, ami egy működő demokráciában természetes kellene legyen, éspedig elfogulatlan, naprakész hírek közvetítője közéletről, politikáról, kultúráról, sportról egyaránt. Nálunk nincs és nem is lesz részrehajlás! Hogy ez így is maradjon, kérlek támogasd munkánkat adományoddal, hívd meg ismerőseid, hogy olvassanak bennünket és kerünk, kövess és lájkolj minket a közösségi médiában is.
TámogatásAz RTL a Fókusz magazinműsorában hétvégén hasonlította össze a külföldi és hazai élelmiszer-inflációt. Az egyik legszembetűnőbb eltérés a Pick szalámi árában mutatkozott, ami a németeknél mélyen olcsóbb, mint ideheza. A Pénzcentrum bolti körképben derítette ki, hogy itthon hol-mennyiért kapható, és ez alapján van, ahol dupla árkülönbséget is talált, de olyat is, ahol a szalámi kilós ára 3-4 ezer forinttal volt drágább.
A lapnak a Pick Szeged Zrt. elmondta: Pick márkanév alatt sokféle szalámi található a piacon, így könnyen eshetünk abba a hibába, hogy különböző típusú, illetve eltérő minőségű termékek árát próbáljuk összehasonlítani.
A másik fontos tényező az árkülönbségnél az áfakulcs:
Jelenleg Németországban a szalámi áfája 7 százalék, míg Ausztriában 10 százalék, nálunk 27 százalék.
Hozzátették, az eltérést ezen kívül az egyes kereskedők árazási gyakorlata is okozhatja. Míg nálunk tilos beszerzési ár alatt értékesíteni, addig az a németeknél, akár máshol engedélyezett.
A lapnak a Pick Szeged Zrt. beszélt arról is, hogy mi befolyásolja a szalámi árát: összességében a termék önköltsége, a logisztikai költségek, a kereskedők által alkalmazott árrés és a termékre rakódó adók határozzák meg. A Picknek – állításuk szerint – az utóbbi évben „drasztikus” áremelkedésekkel kellett szembenéznie. Az élő sertés ára egy év alatt közel 80 százalékkal emelkedett, ehhez jön az energiaár és a csomagolóanyag drágulás is.